רוצה שהאירוע שלך יהפוך נושא שיחה ו”משהו שידברו עליו”?

לפניך עשרת הדברות לבחירת הרכב מוזיקלי מתוך ניסיונינו הרב בתחום.

רוצה לבחור להקה דתית יוקרתית לחתונה שתנגן אצלך באירוע ולא יודע איך?

כלהקת אירועים מובילה, אנו מרכזים עבורכם את כל הסודות המקצועיים מאחורי הקלעים.

מתכון לאירוע מוצלח – האם זה אפשרי? בשנים האחרונות אנו מבחינים במגמה הולכת ומתגברת במגזר הלהקות הדתיות של שאיפה לייחודיות, ומקוריות בכל הנוגע להפקת חתונה ואירועים. מכיוון, שביום המיוחד הזה חשוב לנו שהכל יהיה מושלם ויותר מכך, חשוב שהיום יהיה מותאם לפי חלומו של כל אחד.

מתכון לאירוע מוצלח – הקדמה.

אחת הדרכים המקובלות לשוות לאירוע שלכם הרגשה אקסקלוסיבית וייחודית היא הזמנת להקה שתלווה את שמחתכם מקבלת הפנים במוסיקת רקע נעימה, וינעימו לאורחים את זמנם בזמן שהם נהנים ממיטב השירות שבחרתם עבורם. ועד לריקודים. הרכב שכזה יכול להוות מהפך של ממש באווירת האירוע, להחיות אותה, ליצור מוקד עניין ומשיכה, נושא שיחה ו”משהו שידברו עליו”.

ריכזנו” עבורכם עשר נקודות המהוות את המתכון לאירוע מוצלח שלדעתנו מומלץ להתמקד בהן.
להסתכל, לשאול ולברר בבואכם לבחור את ההרכב המיועד.

1. כל זוג שואף שהמוסיקה ברובה תתאים לאופי עתיד…

ככה זה אנשים וזו גם דרך להקרין לאורחים איך אתה רוצה “להיתפס” בעינהם …לכן ואבל:

בחרו הרכב מוזיקלי המתאים גם לאורחים. נכון, הלילה שייך לכם, אבל בכל ההילולה וההמולה המטרה העליונה היא שהאורחים ייהנו והסיבה היא פשוטה – אם הם ייהנו, אתם תיהנו. דעו את הקהל שלכם, התאימו את המוזיקה למספר שכבות גילאים. רעיון טוב הוא למצוא הרכב שידע לשלב בהצלחה קטעים שמדברים לכל הגילאים (שירי ארץ ישראל או נעימות שהן קלאסיקות של כל הזמנים), יחד עם קטעים עכשוויים או סגנון מוסיקלי שיותר מאפיין אתכם. היכולת לשלב בהצלחה תיתן לכם לחוות מהטוב שבשני העולמות.

2. חשוב לדבר על כך עם ההרכב מראש,

להבהיר מראש מה רצונכם, לוודא שהם מבינים ומכוונים לאותו כיוון. כדי להימנע מאי הבנות שימו לב מול מי אתם יושבים, האם מדובר בהרכב ייחודי עבור אירועים? האם יש להם ניסיון בהופעה בסוגים שונים של אירועים, שבהם הם צריכים לבלוט יותר או פחות?

3. ניסיון ומקצועיות, מקצועיות וניסיון

תתפלאו לשמוע, אבל הרבה מהנגנים המפורסמים ביותר בארץ, שהופיעו על במות מפארק ניצנים ועד אירופה מנגנים גם באירועים, ויכולים להיות גם אצלכם באירוע. זכרו תמיד שלא חייבים לקחת סיכון על הרכב אלמוני שאין לכם כל בטחון לגבי ביצועיו. כמובן, אם תגיעו מהמלצה של חבר טוב, תוכלו ברוב המקרים לסמוך על כך שההופעה תהיה ברמה, אבל אם לא התמזל מזלכם ואתם מגששים אחר ההרכב הנכון בכוחות עצמכם, בקשו לשמוע את הרזומה. זוהי העדות הטובה ביותר ליכולת הנגינה וחשוב מכך יכולת ההופעה של הנגן וההרכב כולו.

4. האירוע שלכם הוא ממש לא המקום לפאשלות.

ודאו כי מדובר בלהקה  מגובשת ולא נגנים מתחלפים, שאם רק אחד מהם נעדר מסיבה כלשהי עלול להיות שינוי מהותי באופי ההרכב.

5. מערכת ההגברה

הכוכבת האמיתית ,יש בעלי אולמות שיחיבו אותכם לקחת את מערכת הסאונד שמורכבת באולם בתואנות כאלו ואחרות, אל תסכימו .כל בעלי האולמות מתקינים מערכות סאונד המיועדות אך ורק לצרכי די ג’י ולא ללהקה. אם מערכת ההגברה והסאונד לא טובים רוב הסיכויים שהקהל לא ייהנה. הופעה איכותית מתחילה דבר ראשון בסאונד איכותי ומאוזן. וודאו כי ההרכב מגיע עם מערכת הגברה איכותית ועם איש סאונד שיוכל לכוון את העוצמה ולתאם בין עוצמות הכלים השונים. להקה שעומדת ומנגנת לא יכולה, בשום מקרה, לשמוע את עצמה”מבחוץ” ולהתאים את הצליל. חשוב! על איש הסאונד להישאר לאורך האירוע, כיוון שהצליל משתנה ככל שהאולם מתמלא אנשים, ויש לכוונו בהתאם, וכמו כן כפתור אחד קטן שזז בשוגג יכול להוות אסון אמיתי, שאיש לא יוכל לתקנו מלבד איש הסאונד שלכם.

נקודה למחשבה!! ראיתם פעם להקה שמחייבת אתכם לקחת את שירותי הקייטרינג שלה?
(מאחר ואנחנו מניחים שעד לכתיבת המאמר התשובה היא – לא..), אז באותו מידה זה מגוחך שאולם יחייב אתכם לקחת את שירותי ההגברה שלו

6. הרכב מוסיקלי טוב והפקה מושקעת

שווים את הכסף.  נכון, אירוע מיוחד, ובעיקר חתונה משמעותה הרבה הוצאות-  שמלת כלה באלפי שקלים, קייטרינג במאות שקלים למנה, אולם בעשרות אלפים, להקה באלפי דולרים ועוד ועוד, ועוד… עליכם לוודא כי ההרכב שמולכם מבין, ומשדר לכם, שהופעה באירועים היא עסק לכל דבר-  מיתרים צריכים שיחליפו אותם, מיקרופונים צריכים תיקון, כלי הנגינה צריכים הסעה לאירוע ובחזרה, מערכת סאונד, איש סאונד, קוד לבוש, ייחס, עמידה בזמנים-  אפילו חדר חזרות לאימונים… כל אלו עשויים להיות סיסמאות ריקות מתוכן עבור הרכב ש”מוכר את עצמו בזול.” הפקה טובה של הרכב טוב ומהנה עולה כסף. אם לא שילמתם כסף, ההפקה לא תהיה מושקעת. נקודה.

7. מי מנהל את הערב ?

בהמון אירועים נראה כאילו הערב פשוט מתנהל ע”פ תבנית ידועה מראש ויש מספר מקורבים שמקדמים תהליכים כמו: מתי החופה נערכת, מתי החתן והכלה יוצאים מחדר איחוד, מתי מנה ראשונה, מתי ההרקדה, מתי מנה עיקרית, יש מישהו מהאורחים שרוצה לשיר, האמא של הכלה רוצה לברך, בקיצור אף אחד לא אחראי על הזמנים והלו”ז הופך למבוזבז. עדיף להגדיר כמה שיותר מראש את הדברים וע”פ לוח זמנים ריאלי שמוגדר היטב, ואם אין עם מי לדבר מצד הלהקה בעניין זה “אומר דרשני”… להקה שמכבדת את לקוחותיה חייבת לקחת פיקוד על הנושא הזה או לפחות להציע את עצמה בעניין. ככה אין הפתעות, אין בזבוז זמן ואין ויכוחים. כולם מרוויחים מכך.

8. הגיעו מוכנים

דעו את הסגנון שלכם-  לעיתים קרובות הזוג הנישא, או מארגני אירועים אחרים, מגיעים לרעיון מאוד מוגדר ומוצק לגבי איך ההרכב המוסיקלי שהזמינו צריך להראות ולהישמע. חשוב מאוד שתוכלו להעביר את המסר בצורה חדה וברורה. אם תיקחו עשרה אנשים שונים ותאמרו להם את המילים: “מוסיקה נעימה”, “קלאסיקות” או “להיטים” יתקבלו עשר תמונות שונות בראשם! עולם המושגים של כל אחד מאיתנו הוא שונה. כדי לקבל תוצאות טובות ביותר נסו להגדיר בדיוק את סוג המוסיקה אותו אתם מחפשים, רצוי על ידי מספר דוגמאות – של שירים אהובים, או של זמרים ולהקות אהובות. הבהרה טובה וברורה של המסר שלכם תמנע אכזבה בהמשך.

9. בקשות מיוחדות

אין ספק שנגינת שיר מיוחד בשבילכם בהופעה חיה על ידי הלהקה שלכם יכולה להיות רגע שיא עבורכם באירוע כולו. כדאי לבקש שיר כזה, או אפילו שני שירים שקרובים ללבכם. עם זאת, מומלץ מאוד שלא לדרוש מעבר לשיר אחד או שניים, אלא כדאי יותר להכתיב סגנון כללי. המשמעות של רשימת שירים ארוכה היא שהלהקה תצטרך לערוך חזרות רבות וארוכות במיוחד בשבילכם וזה לא כדאי ועלול לייקר את העסק כולו. וודאו כי ללהקה יש רפרטואר נרחב בסגנון אותו אתם מבקשים. הקפידו שינגנו מוסיקה בסגנון הזה, ושיבינו את “הראש”שלכם. אל תדרשו רשימת שירים ספציפית.

10. אל תתעכבו יותר מדי לפני שתסגרו את ההרכב

בחירת הרכב מוסיקלי לאירוע שלכם היא קצת כמו לקנות בית – מחפשים… מחפשים… ובום! מוצאים הרכב שהתאהבתם בו. ואז ממש כמו בתווך דירות יאמרו לכם: “אם אתם ממש רוצים את הבית שימו מקדמה לפני שיחטפו לכם” אין נכון מזה. הרכבים טובים סוגרים הופעות למספר חודשים מראש והרכב שפנוי בתאריך האירוע היום, לא בטוח שיהיה פנוי מחר. זה מצב מאוד לא נעים, בעיקר כשהייתה לכם “התחושה הפנימית” לגביו. כאשר אתם מוצאים את מבוקשכם סגרו את התאריך ואל תחכו.

אז מה שקראתם הינו מתכון לאירוע מוצלח מאת להקת הישראלים.
ממש כפי שמקפידים על כללי אפיה על מנת שהעוגה תצא מוצלחת, גם כאן יש להקפיד על מנת שהאירוע שלכם יהפוך לאירוע מוצלח במיוחד.

מתכון לאירוע מוצלח – “אופן האפיה”,  רשימת מכולת:

עברו על כל הפרטים בפגישה, לגזור ולשמור.

• תאריך, זמן, ומיקום ההופעה

• כמה נגנים יהיו בהרכב

• מי אחראי לספק הגברה

• מי יפעיל את מערכת ההגברה

• השעה בה על הלהקה להגיע למקום כדי להתארגן מראש

• קוד לבוש

• כמה אנשים צפויים להיות בקהל

• מהו הרכב האנשים (גילאים, ארצות מוצא, העדפות…)

• דאגו שההרכב המוסיקלי יוכל להתכבד מהמזון והשתייה המוצעים באירוע – הנגנים יהיו רגועים יותר, שמחים יותר, וירגישו יותר בבית. זה יתבטא על הבמה.

• מהי המקדמה על התשלום, מתי יש להעבירה, ומתי יבוצע התשלום המלא.

• רשימת שירים שאתם מבקשים לבצע

והכי חשוב שיהיה נציג מטעם הלהקה שיקפיד לנהל ולתאם את מהלך האירוע מול כל הנוגעים בדבר.


מאחלים לכם בהצלחה, שיהיה במזל -ונתראה בשמחות!

להקת הישראלים – ככה מתחתנים 

 

מתכון לאירוע מוצלח - להקת הישראלים בהופעה